Algemene voorwaarden

Artikel 1. Definities 
In deze Algemene Voorwaarden verstaan wij onder: 

Yoola/Wij: de Venootschap onder Firma (v.o.f.) Yoola.
Lid: iedere natuurlijke persoon, die zich bij Yoola heeft aangemeld. 
‘Mijn Yoola’: jouw persoonlijke omgeving op de website van Yoola.
Je: iedere natuurlijke persoon, de gebruik maakt van de diensten van Yoola.
Website: www.yoola.nl.

Artikel 2. Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden zijn, tenzij anders aangegeven, van toepassing op alle overeenkomsten die wij met je sluiten, zoals lidmaatschap, abonnement en losse diensten. 

Artikel 3. Lidmaatschap
Met ieder Yoola-lidmaatschap steun je het werk van onze organisatie en draag je bij aan een onafhankelijke, objectieve beoordeling van duurzame producten voor de belangen van alle consumenten in Nederland.  

Uiteraard ontvang je met een lidmaatschap daarnaast meer voordelen:
- Toegang tot alle producttests en -vergelijkers, ledenkorting.
- Ontvang je onze periodieke nieuwsbrief en maak je regelmatig gebruik van onze actiecodes. 

Bij de aanvraag van je lidmaatschap kun je aangeven of je de digitale nieuwsbrief van de Yoola wilt ontvangen.
Mocht je deze niet meer willen ontvangen, dan kun je je via de in de nieuwsbrief opgenomen link weer afmelden.  

Na aanmelding gaat het lidmaatschap direct in.  

Je kunt een lidmaatschap op elk moment opzeggen. De opzegging gaat in op de 1e van de maand volgende op een volledige maand nadat wij de opzegging hebben ontvangen of zoveel later als je de opzegging wilt laten ingaan.  

Het abonnement geldt voor de duur van 3, 6 of 12 maanden. Na het eerste jaar gaat het abonnement, tenzij je opzegt, over in een maandelijks opzegbaar abonnement voor onbepaalde tijd. De manier waarop je moet betalen en de betalingsfrequentie blijven hetzelfde als voor de eerste contractperiode overeengekomen.  

Wij kunnen bepalen of acties toegankelijk zijn voor leden, voor niet-leden of voor beide groepen.  

Artikel 4. Donaties & Legaten
Als je een financiële bijdrage wilt geven ter ondersteuning van de activiteiten van Yoola, kun je dit doen in de vorm van een donatie of een legaat. 

Het bedrag dat je doneert voegen wij toe aan onze algemene middelen. 

Als je een legaat of iets anders wilt nalaten aan Yoola, dan kun je een legaat opnemen in je testament. Wij maken daarbij het voorbehoud van boedelbeschrijving. Na ontvangst voegen wij jouw legaat toe aan onze algemene middelen. 

Artikel 5. Aanbiedingen en promotionele acties

1. Aanbiedingen en promotionele acties (zoals prijsvragen, wedstrijden, etc.) die wij aanbieden hebben een tijdelijk karakter. Na de sluitingsdatum (die wij steeds expliciet vermelden) kun je geen gebruik meer maken van de betreffende aanbieding of actie. 
2.Wij kunnen bepalen dat aanbiedingen of acties toegankelijk zijn voor leden, voor niet-leden of voor beide groepen.
3.Voor tijdelijke aanbiedingen en/of acties kunnen speciale Actievoorwaarden gelden.
4.Van kennismakingsvoordeel op een lidmaatschap of abonnement mag per persoon slechts éénmaal worden geprofiteerd.

 Artikel 6. Aanmelding
Je kunt je elektronisch, op onze website,  aanmelden voor het lidmaatschap van Yoola. Ga daarvoor naar "Members" in het navigatiemenu.  
In het menu kun je kiezen voor een periode van 3, 6 of 12 maanden. De opgegeven bankrekening wordt daarna, d.t.v. Mollie, belast voor het lidmaatschapsgeld van de eerste periode.
Na aanmelding ontvang je een e-mail met je persoonlijke inlognaam en wachtwoord. Je hebt dan toegang tot het ledengedeelte van onze website. Je moet deze inloggegevens zorgvuldig bewaren en geheimhouden. Je mag jouw inlognaam en wachtwoord niet verspreiden of met anderen delen. 

Artikel 7. Lidmaatschapsbijdragen en betaling
Je bent een financiële bijdrage verschuldigd voor het lidmaatschap. De bijdrage voor het lidmaatschap kan alleen per automatische incasso worden voldaan. 
Bij betaling per automatische incasso belasten we iedere maand rond de 20e je rekening. Als je niet of te laat betaalt treden de regels van artikel 9 in werking.
Wijziging(en) van tarieven maken wij minimaal 4 weken voorafgaand bekend op onze website. Wij brengen je het gewijzigde bedrag in rekening per het eerstvolgend moment dat je de lidmaatschapsbijdrage moet betalen. 

Artikel 8. Herroepingsrecht
Je hebt een bedenktermijn van 14 dagen nadat je een overeenkomst met ons hebt gesloten. Binnen deze termijn kun je de overeenkomst zonder opgave van redenen ontbinden.
Als je lid wordt gaat de bedenktijd in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst. 

Als je de overeenkomst herroept, moet je dit binnen de bedenktermijn van 14 dagen aan ons melden. Je kunt dit doen met het door ons verstrekte standaardformulier voor herroeping. Dit formulier vind je als download op de pagina "Members". Het risico en de bewijslast voor het juist en tijdig herroepen van de overeenkomst ligt bij jou.  

Wij vergoeden alle betalingen die je hebt gedaan. De betaling wordt zo snel mogelijk gerestitueerd, maar in elk geval binnen 14 dagen.Deze termijn gaat in op de dag nadat je ons de herroeping hebt gemeld. 

Artikel 9. Te late betaling of niet-betaling
Je bent in verzuim als je niet betaalt voor of op de uiterste betaaldatum als bedoeld in artikel 7 onderdeel 2. Onder “niet betalen” verstaan we ook bijdragen, die omwille van redenen die niet zijn te wijten aan Yoola, niet per incasso geind kunnen worden, bijvoorbeeld door een ontoereikend saldo op de betaalrekening.
Als je na 2 of meer betalingsherinneringen niet hebt betaald, kunnen wij de overeenkomst ontbinden. Ook kunnen wij vanaf dat moment de wettelijk toegestane incassokosten in rekening brengen en/of de vordering uit handen geven aan een incassobureau.
Wij mogen openstaande betalingen verrekenen met openstaande vorderingen, zolang deze bedragen voldoende met elkaar in verband staan. 

Artikel 10. Niet-nakoming

1. Als Yoola of jij je niet houdt aan één of meer verplichtingen, mag de andere partij de nakoming van de daartegenover staande verplichting(en) opschorten. Voorgaande voor zover en zoveel de tekortkoming dat rechtvaardigt.
2.Als Yoola of jij je ook na aanmaning niet houdt aan één of meer verplichtingen uit de overeenkomst, dan kan de andere partij de overeenkomst ontbinden tenzij de tekortkoming gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis dat niet rechtvaardigt. 

Artikel 11. Aansprakelijkheid
Wij stellen al het mogelijke in het werk om de actualiteit en juistheid van de door ons verstrekte informatie en adviezen te waarborgen. Als je gebruikmaakt van deze informatie en/of adviezen, doe je dat echter altijd voor eigen rekening en risico. Wij raden je aan om altijd goed te letten op de datum van het artikel of de beoordeling die je leest. 

Artikel 12. Wijziging en opzegging
Wijzigingen van je persoonlijke gegevens en opzegging van het lidmaatschap kun je als volgt doorgeven:

E-mail: via het contactformulier op onze website
Website: via ‘Mijn Yoola’ (kies na inloggen voor ‘Mijn lidmaatschap’)
Per post: Yoola, Postbus 80065, 3508 TB Utrecht
Je kunt een lidmaatschap op elk moment opzeggen. De opzegging gaat in op de 1e van de maand volgende op een volledige maand nadat wij de opzegging hebben ontvangen of zoveel later als je de opzegging wilt laten ingaan.  

Na opzegging van het lidmaatschap sturen wij je hiervan een bevestiging. Als je deze bevestiging niet binnen 2 weken ontvangt, moet je contact opnemen met Yoola via de kanalen genoemd in onderdeel 1 van dit artikel. 

Artikel 13. Klachten
Klachten kun je kenbaar maken via de contactmogelijkheden als vermeld in artikel 12. Wij geven zo snel mogelijk, maar in elk geval binnen 30 dagen, antwoord op jouw klacht. Als wij niet binnen deze termijn kunnen antwoorden, laten wij je dat zo snel mogelijk weten. Daarbij laten wij je dan ook weten binnen welke termijn jij wel een antwoord van ons kunt verwachten. 

Als je het niet eens bent met de afhandeling van jouw klacht, dan kun je de klacht binnen een redelijke termijn na afhandeling, schriftelijk en gemotiveerd indienen bij de directie van Yoola. 

De directie van Yoola laat je binnen 30 dagen schriftelijk weten of, en zo ja, in hoeverre en op welke wijze wij aan de bezwaren tegemoet zullen komen. 

Artikel 14. Privacy
De manier waarop wij omgaan met de door jou verstrekte persoonsgegevens is vastgelegd in het document Privacyverklaring en Cookiebeleid.
De link naar deze docuementen vind je onderaan iedere pagina van de website.

Artikel 15. Auteursrechten 
Je mag de inhoud van onze periodieke en eenmalige uitgaven, de inhoud van onze website of de inhoud van enige andere onder het Auteursrecht vallende door ons verstrekte of openbaar gemaakte informatie zonder onze toestemming niet vermenigvuldigen en/of voor commerciële doeleinden inzetten. 

Artikel 16. Toepasselijk recht  
Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen vallen alle overeenkomsten waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn onder Nederlands recht.  

Artikel 17. Wijziging van deze voorwaarden

1.Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen in deze Algemene Voorwaarden aan te brengen.
2.Individuele afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden moeten schriftelijk worden vastgelegd. 

Artikel 18. Depot en inwerkingtreding

Deze Algemene Voorwaarden zijn vastgesteld door de directie van Yoola.  

Datum van inwerkingtreding 1 september 2024.  

Datum laatste update: 25 september 2024.